21 aprilie 2013

Jurnal de vacanta: Paris - Palatul Versailles

Day 2 Palatul Versailles
Orice vizita la Paris presupune bineinteles o frumoasa escapada la Varsailles. La doar 17 km de Paris, exista o uimitoare lume creata de regii francezi. 
In anul 1661, Ludovic al XIV-lea a decis sa construiasca la Versailles, resedinta regala suprema. Dorinta regelui de a se muta in afara Parisului a dat nastere unui domeniu extraordinar de frumos care m-a impresionat foarte, dar foarte mult.
Personal, am avut impresia ca ma aflu intr-o alta lume, o lume a elegantei si a bogatiei monarhiei franceze.
Aici, ne-a asteptat bineinteles o frumoasa coada care se insiruia nu pe un rand, ci pe trei randuri si care pe mine una m-a demoralizat rau de tot. Noroc ca nu toata lumea e "corecta" ca mine, sa stea ore intregi cuminte la coada si asa am reusit sa "fentam" aproape toata coada! Desi ne-au injurat niste argentinieni in limba lor, dar asta nu ne-a deranjat chiar deloc.
Da! Recunosc ne-am strecurat in fata tuturor! Vorba francezilor: C'est la vie!
Biletul pentru Palatul Versailles: include “Sala Oglinzilor”, “Marile Apartamentele Regelui si Reginei”, “Camera de dormit a Regelui”, “Apartamentele lui Dauphin”. Biletul include de asemenea intrarile la expozitii si ghidul audio al palatului, disponibil in 10 limbi.
Pret: 18 euro
Sala Oglinzilor
Incoronarea lui Napoleon
Vizita prin palatul luxuriant e destul de lunga, dar frumoasa si nu poti sa nu te abtii sa nu tragi cu ochiul prin ferestrele mari si impunatoare ale palatului pentru a admira frumoasele gradini care-ti taie respiratia. 
Cand am ajuns in sfarsit in curtea palatului, unde incep si frumoasele gradini care de intind parca dincolo de orizont am crezut ca visez. 
E o frumusete care nu o pot explica prin cuvinte si nici nu am facut prea multe poze. Am uitat de poze fiind prea cuprinsa de vis. 
Am fost placut surprinsa sa vad cum lebedele se plimba fara nicio frica printre vizitatori, cum mananca ele din mana chineziilor fara nici o retinere.
Erau atat de frumoase si elegante.
 Bineinteles la cineva ii era foarte frica!
Biletul separat pentru Palatele Trianon si proprietatea Mariei Antoaneta: costa 6 eur in plus si ofera acces la Marele Trianon, Micul Trianon, “Catunul Reginei”, gradinile franceze si anglo-chineze, pavilionul francez si templul iubirii.

Aici mi-a placut cel mai mult. Aici m-am incarcat cu energie pozitiva si am ascultat adierea vantului, fosnetul copacilor si primul miros de primavara.
Nu-mi explic de ce mi-a placut atat de  mult propietatea Mariei Antoaneta, dar stiu ca am avut acel moment magic in care m-am simtit bine.
!Versailles - oricand! 

Juste moi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu