25 noiembrie 2011

Legea egoistului: "Scoala-te tu, sa ma asez eu!"

Nu inteleg si nu cred ca o sa inteleg niciodata lumea egoista in care ma invart. Egoismul, pentru mine nu prea exista si cred ca din cauza asta atunci cand intalnesc pe cineva egoist nu-l inteleg. Ma uit la el cu ochii mari si incerc sa inteleg de ce face lucrul asta in mod repetat?! - Nu, nu inteleg!
In familia mea nu s-a pus deloc accentul pe acesta trasatura de caracter. Desi sunt cea mai mica din familie si cea mai rasfatata, mama a avut grija sa nu ma invete cum sta treaba cu egoismul.
Acum privesc inapoi si-mi dau seama ca poate a gresit. In lumea asta plina de oameni prefacuti trebuie sa stiu sa ma iubesc si/doar pe mine. Trebuia sa-mi spuna ca cel mai important om de pe pamant sunt eu, nu sa descopar asta pe parcurs. Oare a gresit atunci cand m-a invatat ca fericirea mea e doar atunci cand cel de langa mine e fericit pentru ca eu l-am facut sa fie asa. Aceasta este diferenta dintre a lucra pentru altii si nu a lucra pentru tine.
Putem sa lasam egoismul deoparte daca ii iubim, atunci simtim placere, chiar limitandu-ne pe noi insine de dragul lor. Acesta este modul in care se masoara forta iubirii si a daruirii noastre: prin cat de mult le daruim si avem grija de ei. E greu pentru cineva egoist sa intelega ce inseamna sa se gandeasca dincolo de el, ci la altii.
In lumea noastra lasam egoismul deoparte doar atunci cand simtim ca avem nevoie de aproapele nostru, de iubire, de ...

Inchei cu cateva maxime:
- Egoistii au o calitate buna, niciodata nu vorbesc despre altii.
- Egoistul este ca omul care zboara cu balonul. Toti ceilalti oameni i se par mici. El arata mic tuturora.
- Un egoist este omul care crede ca daca el nu s-ar fi nascut, toti oamenii l-ar fi intrebat de ce?
- Un egoist este omul care vorbeste atat de mult despre el insusi incat nu mai poti spune nimic despre tine insuti.
- Egoismul este un narcotic administrat de diavolul celor care sufera de mediocritate.
- Egoismul este un anestezic generat interior care-i permite omului sa traiasca fara dureri cu el insusi.
- Numai egoistul sufera cu adevarat. Si tot timpul.
- Adevaratul egoist accepta chiar ca altii sa fie fericiti. Daca sint datorita lui.
- Numai moartea egoistului este deplina. Nimic din el nu mai ramine altora.
- Cei ce ne datoreaza totul ne sint dragi mai presus de orice.
- Egoismul sfisie sufletul asa cum un tigru sfisie trupul  
Sursa:www.maxime.home.ro

Just me,



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu