10 mai 2014

Fashion: '50

In urma cu ceva vreme m-am uitat la serialul Mad Men.
Sincer acest serial m-a captivat de la primul episod si nu doar actiunea care se petrece in anii '50 si frumusetea femeilor si a fustelor bufante care trec putin peste genunchi.
Moda anilor '50 m-a inebunit, iar primul personaj care-mi vine in minte atunci cand ma gandesc la stilul din perioada aceea, la rafinament si feminitate este Betty Francis ex Draper (interpretata de January Jones). Ea poarta in serialul amintit rochii clos care ii pun in valoare talia impecabila si isi desavarseste tinutele cu jachete cu croiala minimala.
Recunosc mi-a placut foarte mult si intriga, iar domnul Don Draper (interpretat de Jon Hamm) e genul de barbat care stie ce vrea de la viata si nu prea .. genul ala de idiot imbracat in costum.

Accesoriul de baza pentru anii '50 este cureaua, lata sau subtire, purtata peste fuste, bluze si rochii pentru a marca foarte bine talia. Manusile erau si ele indispensabile, confectionate din materiale usoare cu sau fara dantela, in functie de anotimp. De asemenea, femeile purtau tot timpul dresuri, articol vestimentar tipic feminin.

Una din rochitele mele preferate care urmeaza un croi asemanator anilor '50 este roz cu imprimeuri floare. Fara curea. Efectul bufant este de la tul-ul care este din belsug. Imi place ca-mi face o talie mica si imprimeul floral imi da un aer delicat si jucaus.
Rochita: Orsay
Puloverasele. Genul acela de pulovere simple sau cu broderii delicate, dar subtiri si incheitate cu nasturi au facut deliciul anilor 50 si au revenit si acum. Se poarta culorile calde sau tomnatice: galben foarte pal, alb, crem sau maro. Sunt foarte feminine si confortabile.
Pantofii. In acea perioada pantofii erau simpli, fara a fi foarte decupati, insa neaparat cu toc. Se purtau de asemenea balerinii albi sau negri, ceea ce se intampla si azi.

Mai jos doua tinute pe care le-am pesonalizat pentru job. Recunosc nu sunt tinute 100% business, dar merg spre eleganta si-mi place tare mult ca-mi dau un aer de fata cuminte.
Fustitele mi le-a cumparat mama si-mi sunt tare dragi.

Cand mama ma suna si-mi spune: "Alexandra ti-am cumparat o fusta!" am intotdeauna emotii, dar de data asta chiar m-a surprins placut.
Nota 1: Minunea in buline rosi  e Ioana Antonia, iar mamica ei e Lifeologybyme
Nota 2: Poze by Krm3n :)
Nicio perioada nu a fost atat de vesela in ceea ce priveste stilul vestimentar precum cea din anii '50. 
Un stil "jucaus"!

2 comentarii: