02 mai 2013

Jurnal de vacanta: Paris

Day4: Paris
Am petrecut toata ziua vizitind Parisul la pas si bineinteles din masina. Am prins o zi foarte frumoasa, o duminica excelenta de a vedea cel mai frumos oras care pe mine m-a impresionat foarte mult. 
O trezire foarte matinala pentru a nu prinde coada foarte mare la intrarea in Tour Eiffel! Credeti ca am gasit putina lume? Neeh!! Era o coada care incepea si nu se mai termina la fiecare picior al turnului. Bineinteles ca am reusit sa ne "strecuram" in fata cu atitudinea potrivita si am scutit cred ca o ora nu mai mult.
Pont: Puteti sa scutiti statul la coada prin achizitionarea de bilete on line si in felul asta ii sfidati pe toti care stau la coada, dar nu uitati ca trebuie sa faceti asta cu o zi inainte. Eu am aflat asta stand la rand cuminte.
Biletul este de 11.50 eur pana sus de tot, iar vederea este minunata. Mai puteti plati si 8.50 eur, dar urcati scarile pana la primul etaj si de acolo luati liftul pana sus. 
Am stat cred ca mai bine de doua ore si nu mai vroiam sa plec, era asa de frumos. M-am lasat plimbata printre ganduri, vise, amintiri ... ma gandeam la nimic si nimic poate se gandea la mine.
Catredala Notre Dame
Mi-am dorit sa o vizitez de cand eram mica, de cand invatam de ea la orele de franceza. Fac o paranteza: am facut opt ani de franceza intensiv la scoala, nu s-a prins nimic de mine, nimic mai!! Inchid paranteza.
Intrarea e bineintels gratuita si exista o liniste extraordinara pe care de incarca pozititv cu energie. 
Poate unul dintre cele mai wow momente a fost ca am condus prin oras. Imi place sa conduc mult, dar invatata cu linistea si calmul din Sibiu a fost mai dificil un pic acolo. Am avut noroc ca era duminica si nu era foarte aglomerat, dar tot nu se compara. 
Am sarit in sus de bucurie cand am auzit: "Alexandra, conduci pe Champs Elysees, unul dintre cele mai celebre bulevarde din Paris, iar in fata urmeaza Arcul de Triumf!" Am fost in extaz!! 
Emotii am avut cand am intrat in sensul giratoriul de la Arc. Acolo in sensul ala nu exista reguli, fiecare merge cum vrea sa ajunga exact acolo unde doreste. Prioritate de stanga, dreapta, din fata de peste tot trebuie sa dai. Aud: "Alexandra, aici sa ai tupeu ca altfel nu mai iesim!" ... si am avut!
Plimparea s-a incheiat seara tarziu cu un apus minunat de soare, intr-un loc care mie mi-a placut tare mult - Alea Artistilor si bineinteles superba Catedrala Sacre Coeur.
Aici mi-a placut cel mai mult si e locul unde m-as intoarce oricand si nu pentru apusul minunat sau pentru panorama superba si pentru linistea momentului petrecut acolo. Desi, era foarte multa lume, erau atat de degajati si cantau, dansau, faceau acrobatii, stateau pe iarba si vorbeau in diferite limbi. Nimeni nu avea nicio treaba cu nimeni si nimeni nu deranja pe nimeni, pur si simplu erau acolo si se bucurau de moment.
Era ceva nou pentru mine ... ceva care mi-a placut tare mult!
Frumusetea Parisului o descoperiti mai bine noaptea unde orasul e mult mai stralucitor si romantic.
Un oras minunat care te face sa visezi, dar si sa zambesti muuuult!

Juste moi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu